אודות Medialab

גלעד אדלשטיין יזם ומנהל את חברת Medialab עוסק בתחום המדיה והאינטרנט משנת 1998, בוגר המחלקה למדיה דיגיטלית בעיצוב ואינטראקטיב בקמרה אובסקורה, תל אביב. גלעד בעל נסיון רב בפיתוח ועיצוב ממשקי אינטרנט, תלת מימד מצגות וניו מדיה. כיום בנוסף לעבודתו מרצה גלעד בתחום עריכת וידאו, פוטושופ ובניית אתרים בבצלאל האקדמיה לאמנות בירושלים, בקמרה אובסקורה בית הספר לאמנות בתל אביב, במנטור מרכז ההדרכה בתל אביב ובמכללת פרוג בבני ברק בנושא אפיון חווית משתמש UX.

ביום יום עוסק כמעצב גרפי אינטרקטיבי, חי ונושם ניו מדיה, יוצר ואמן מדיה רב-תחומי, חוקר תרבויות ותופעות דיגיטליות, הן ברשת והן מחוצה לה. בעבודותיו שואב השראה מהחיבור המרתק הנוצר בין אמנות, תרבות ומדע.

" … במהלך עבודתי כמעצב, אני תמיד מנסה לפענח את הצופן הגנטי בכל פרוייקט ומשם הכל ברור. בכל פרוייקט אני מזקק את המסרים של הלקוח ומנסה להעצים ולהציג אותם בצורה יחודית לכל אמצעי מדיה שאליו הפרוייקט מיועד, ללא כל מגבלה או חשש מטכנולוגיה חדשה ובשפה עכשיווית. "גלעד אדלשטיין

אי-ראיון

ראיון בו המראיין הוא גם השואל וגם העונה

מראיין: שלום, מה העניינים?
גלעד: טוב תודה.

 

מראיין: תקשיב, עברתי על הקורות חיים שלך ונראה שהספקת לא מעט, והשאלה הנשאלת היא האם יש דבר שאתה מתגאה בו במיוחד?
גלעד: שאלה מצויינת, ללא ספק אחד הדברים שאני הכי מתגאה בהם הוא ההוראה. בעיקר במכללת פרוג שבבני-ברק. יש משהו מאד מאתגר בללמד דתיים, הרגשתי שאני נותן 200% מעצמי ומקבל פי שתיים בחזרה. לימדתי שם קורס מבוא לחויית משתמש UX, בעיקר הופתעתי לטובה מההגשות בסיום הקורס.

 

מראיין: מהי ההשראה שלך?
גלעד: הרבה דברים, זה יכול להיות סרט טוב, תערוכת אמנות , הרצאה, נוף, חלום שחלמתי, גם שיר או נעימה מסויימת. ברור לי לגמרי שאם אני אשמע שיר מסויים בזמן שאני מעצב זה ישפיע על התת-מודע וכך גם התוצאה תשתנה, יהיה מעניין לעשות ניסוי ולראות איך מוזיקה מסויימת משפיעה על מעצבים.

 

מראיין: יש משהו שאתה ממליץ למעצבים או למאפייני ממשקים בתחילת דרכם?
גלעד: ללמוד, לחקור, לנסות ולא לפחד לטעות. מי שלא מנסה אף פעם לא טועה ומי שלא טועה אף פעם לא יצליח. לנסוע לחו"ל לתערוכות ולפגוש אמנים, כל מיני שיתופי פעולה מעניינים יכולים לצאת מזה. להזהר בכבישים אבל גם להיזהר מטרנדים, זה משהו שאני בעצמי משתדל להימנע ממנו, הכוונה בעיקר מטרנדים עיצובים, יש משהו במנימליזם שהשתלט על כל עץ רענן; דבר נוסף, לא לפחד מתכנות. אני יודע שיש כמה שירימו גבה, יעקמו את האף, יצאו במחול , אבל בתכל'ס זה חשוב במיוחד למעצבים שרוצים להכניס יכולות אינטרקטיביות וזה לא משנה אם זאת לומדה, אתר, אפליקציה או משחק. ללא ספק מעצב שיודע לתכנת זה נכס מטורף.

 

מראיין: אוקי, איזה שפת פיתוח היית ממליץ להם ללמוד?
גלעד: הייתי מציע להם ללמוד HTML5 ו-CSS3 כבסיס לאינטרנט, היום היכולות של הדפדפנים הם כמעט בלתי מוגבלות, אם מוסיפים לזה את הספרייה של JQUERY או JS אז בכלל אפשר לעשות קסמים. מי שרוצה להיכנס לעולם המשחקים שווה לבדוק את UNITY, בעיקר בגלל שיש לה קהילה עצומה של מפתחים ויכולות REAL-TIME מדהימות.

 

מראיין: מה השריטה שלך?
גלעד: חוץ מלכתוב ראיון ולענות בו על כל השאלות, הייתי אומר מכוניות ספורט, דגש על איטלקיות. לקרוא ללמבורגיני מכונית, זה מעט מעליב, בתור מי שהתנסה בנסיעה ברכב כזה, החוייה היא מדהימה, אתה מרגיש שאתה חלק מהמכונה המופלאה הזאת.

מראיין: אם לא הייתי בוחר בקריירה של מעצב מה היית בוחר?
גלעד: הייתי הולך על כל דבר שיש בו יצירתיות כמו למשל בישול או עיצוב רהיטים אפילו אדריכלות.

 

מראיין: איזה מקצוע בחיים לא היית בוחר?
גלעד: רואה חשבון…סורי

 

מראיין: לסיכום, יש איזשהו מסר שהיית רוצה להעביר?
גלעד: תהיו אנשים טובים, תעזרו לחלשים בחברה ותאמצו בעל-חיים.

 

מראיין: תודה. איך אני יוצא מפה?
גלעד: קם מהכסא, ויוצא מהדלת שמאחוריך.